دستگاه رادیوگرافی کداک Kodak

دستگاه رادیوگرافی کداک Kodak

دستگاه رادیوگرافی کداک Kodak –تعمیر تجهیزات پزشکی و رادیو گرافی در کلینیک تخصصی Digi-board زیر نظر کارشناسان مجرب صورت می پذیرد.

دستگاه رادیوگرافی دندان

دستگاه رادیوگرافی  دندان می تواند به دندانپزشک شما کمک کند تا مشکلات سلامت دهان مانند حفره ها و بیماری لثه را قبل از بدتر شدن تشخیص دهد.در دستگاه رادیوگرافی دندان از تابش الکترومغناطیسی اشعه ایکس جهت تصویر برداری از دهان بیمار استفاده می شود.

کاربرد دستگاه رادیوگرافی دندان

دستگاه رادیوگرافی اطلاعات مفیدی از وضعیت سلامت دهان و دندان نظیر : نواحی پوسیدگی دندان ، موقعیت دندان های رویش نیافته ، مناطق عفونت و … ارائه می دهد.

نحوه عملکرد دستگاه رادیوگرافی

قبل از شروع رادیوگرافی ، تکنسین یک پیش بند سربی به منظور محافظت شما در برابر تشعشات اضافی پرتو ایکس می بندد.

در زمان تصویر برداری با توجه به مدل دستگاه ، بیمار روی صندلی می نشیند یا جلوی دستگاه رادیوگرافی می ایستد و سپس یک تکنسین فیلم یا سنسور را قرار می دهد و سپس دکمه ای را برای گرفتن تصویر اشعه ایکس فشار می دهد. مهم است که در طول این فرآیند تا حد امکان ثابت بمانید.

انواع دستگاه رادیوگرافی دندان

دستگاه رادیوگرافی دندان ، معمولا به دو دسته داخل دهانی Intraoral(که فیلم یا حسگر در داخل دهان بیمار قرار می گیرد) و خارج دهانی Extraoral(که فیلم یا حسگر در بیرون دهان بیمار قرار می گیرد) طبقه بندی می شوند.

دستگاه رادیوگرافی کداک kodak مدل ۲۲۰۰

در دستگاه رادیوگرافی کداک Kodak 2200 ، از اشعه ایکس فرکانس بالا ، ترانسفورماتور و لوازم الکتریکی مرتبط استفاده می شود .

این دستگاه به محدود کننده پرتو ایکس مجهز می باشد و قطر تشعشع آن ۶ سانتی متر و فاصله کانونی اشعه ایکس تا پوست بیمار ، ۲۰ سانتی متر است.

یکی از قابلیت های کداک ۲۲۰۰ تنظیمات نور دهی دستی و دو حالت از پیش تنظیم شده می باشد همچنین در هنگام عملکرد نادرست هشدارهای لازم را به تکنسین اطلاع می دهد.

آپشن های اضافی kodak مدل ۲۲۰۰ ، تایمر کنترل جداگانه ، سوییچ نوردهی جداگانه ، واحد دیواری جهت تعویض Irix ، واحد نصب شده در زمین و… می باشد.

تصویر دستگاه رادیوگرافی Kodak 2200 ، در گیرنده هایی نظیر : فیلم های معمولی هالید دندانپزشکی ، سنسور های دیجیتال ، فسفر پلیت قرار می گیرد

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *